måndag, december 06, 2010

dag 6 - min dag

Jag har haft en dag som alla andra. Väckaren ringer alldeles för tidigt, jag snoozar i 40 minuter utan att ens förstå att väckaren faktiskt ringt. Som vanligt, det vill säga. Hade en skitmorgon. Tjock, ful och finnig. Ont i magen och trött, omotiverad och gnällig. Matar hunden medan jag försöker göra mig vacker i håret, promenerar honom, röker dagens första cigarett. Går hem, gör mig allt annat än vacker (skitmorgon, som sagt).
:
Bästa PuffEmelie hämtar mig i racerbilen, röker dagens andra cigarett. Köper frukost i kafeterian, ostfralla och grönt te. Börjar ny kurs på skolan, ny lärare - Lennart. Har två raster, röker cigarett tre och fyra. Äter lunch, röker nummer fem. Eftermiddagsrast och nummer sex försvinner. Slutar kvart i fyra, åker hem i samma racerbil.

Cigaretterna är slut och jag är fortfarande på dåligt humör. Kelar med lilla grisen, matar honom och tar en promenad. Blir inbjuden till hockey hos Beachen. Lagar middag (innebar idag att koka spagetti och värma köttfärssås i micron) äter och kramas med plutten och går till hockeykväll.





Tre måttligt lyckliga Västeråsfans och Mari.

VIK var ungefär lika bra som väntat - jag som har klagat på Skellefteås powerplay? Jimmy slutade dock som vinnare, efter att ha insett att slutresultatet gav honom potten på jobbet. Resten såg något nedstämda ut. Tack för sällskapet och snacksen, jag behövde komma ut ur lägenheten ikväll. Fick skjuts hem i en bil full av VIK-dekaler. Det kändes nästan som att vara otrogen. Nåja.

Nu sitter jag här igen. I soffan. Med en snarkande hund bredvid mig. Tittar på film. Inser att jag inte köpt nya cigaretter. Hoppas morgondagen blir bättre så kanske jag inte behöver dem.

Här är listan, dag 1, dag 2, dag 3, dag 4 och dag 5.
________________________________________

Viktoria

Inga kommentarer: