fredag, december 03, 2010

dag 3 - mina föräldrar

En av de få saker man inte kan välja är sina föräldrar. Så här måste jag säga att jag har haft tur, för jag har fått de bästa föräldrar man kan önska sig.

Titta noga på bilderna. För det är så världens bästa föräldrar ser ut.
Jag vet att mina föräldrar alltid ställer upp, i vått och torrt - oavsett vad det gäller. De är den största grundstöttepelaren i mitt liv. Att veta att det finns någon som står bakom en, som alltid stöttar mig oavsett vilka val jag gör är en otrolig trygghet. Jag kan ringa och behöva nånstans att sova eller bara någon som lyssnar när livet är tungt. Mamma är alltid den jag ringer först om jag är glad, ledsen eller stolt.

Jag är uppväxt med frihet och ansvar. Att alltid ta ansvar över sina handlingar och veta vikten av ärlighet. Mina föräldrar har alltid litat på mig, och gett mig väldigt fria tyglar. Jag tror att det har stor del i vilken person jag är idag. Uppväxten har format mig och gett mig sunda värderingar som jag vet att jag kan stå för. Att alltid göra sitt bästa. Hjälpa andra. Ställa upp. Stå upp för sig själv. Och åter igen, ta ansvar. Mycket av min kan-själv-mentalitet kommer från att mina föräldrar har låtit mig testa själv, att de hjälpt mig utan att servera mig på silverfat. 

Jag har mycket att tacka mina fina föräldrar för. Jan-Erik och Rosita. Pappa och mamma.  
Ni vet hur mycket jag älskar er, ord kan inte beskriva det!
 __________________________________________

Viktoria

2 kommentarer:

camilla sa...

Det är ovärderligt att växa upp med fina föräldrar, dina har gjort ett super bra jobb att uppfostra dig, för finare vän kan man aldrig få! Du är världens bästa!
Länge leve Jan-E och Rosita!

Anonym sa...

Tack snälla! Saknar ord....KRAM KRAM KRAM!!
Mamsen