onsdag, december 01, 2010

dag 1 - presentera dig själv

Foto: Ems
Det är svårt att presentera sig själv. Men jag hade en lärare i höst som sa att vi skulle lära oss bli bättre horor - bli bättre på att sälja sitt eget personliga varumärke.

Det är väl det jag måste göra. Sälja mig själv.

Jag lämnade allt, kändes det som. Sa upp lägenheten som jag trivdes i, slutade på jobbet jag älskade, lämnade killen jag levt med i nästan tre år och flyttade från staden i mitt hjärta. Jag tvekade in i det sista, två dagar innan flytten var jag fortfarande osäker. Men jag tog chansen.

Och nu är jag här. I Västerås. Och ångrar mig inte en sekund - även om jag längtar hem i tid och otid.  

Mitt liv har tagit vändningar, jag älskar nya utmaningar. Flytta hemifrån som femtonåring, byta stad och bli frisör. Flytta tillbaka, bli barista och köpa hus. Bli kär i ishockeyn och plugga sportjournalistik. Agera plankstrykare varje sommar och ta en vinter som städtant. Börja jobba på arenan och hitta mitt kall. 

Och nu är jag här. Läser utbildningen Ledarskap för mötesindustrin på Mälarakademin. Och älskar varje minut. Lever själv men är inte ensam. Lever inte ens själv, egentligen. Jag har världens bästa sovkamrat, lilla skeden, bästa griseknoen. Gandhi - en Staffordshire Bull Terrier, en sådan där livsfarlig kamphund.

Och jag älskar mitt liv - dessutom är jag stolt över mig själv.
__________________________________________

 Viktoria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Go for it! ..och fortsätt att vara stolt över dig själv! Kram mam

Emma sa...

Det ar lite intressant att jag presenterade mig med hela mitt liv (ja, i kortform da), och du valde att presentera dig sjalv som den du ar idag. En psykolog skulle sakert ha nat att saga om vara val. ♥♥