tisdag, mars 05, 2019

när blev barnen så stora?

Ingen av våra två har varit några samsovare. Någon enstaka natt, men helst har de båda sovit självs i sina sängar. Clint delade rum med oss till dess att lillebror var kring fyra månader, då flyttade han in i eget rum. Men Zebs spjälsäng har stått kvar sedan dess. Bredvid vår säng. 

Vi påbörjade renoveringen av hans rum under våren ifjol, men pga orsaker blev det aldrig färdigställt. Tills nu - och det blev så fint! I helgen flyttade han in för natten i eget rum. Med en storpojkesäng, ett storpojketäcke och en storpojkekudde. Vår lilleman har plötsligt blivit så stor. Hans spjälsäng ska få flytta ut från vårt sovrum, ställas undan - äntligen ska även jag få ett sängbord. 


När blev han så stor? Eget rum, egen stor säng. Första natten jag fick lägga mig intill Jakob och inte behövde viska, kändes jättekonstigt. I snart tre år har vi viskat godnatt till varandra, nu är den tiden förbi. Snart fyller den där lilla på bilden 2 år, och strax före det fyller hans storebror 3. 

Jag känner mig som en sentimental fyllekärring, men herregud vad tiden går fort. 

__________________________________________ Viktoria

Inga kommentarer: