fredag, februari 10, 2017

när föds miniwargen?

Ni som var med förra graviditeten minns hela den här grejen.  Är ju ändå bara ett år sedan! Vadslagningen om när ni tror att Miniwargen tittar ut. Casha in en vinflaska, närmast vinner allt. Jag vill ha ett datum när ni tror h-n tittar ut, samt en viktgissning då det lätt blir flera på samma datum. 

Här till vänster i spalten ser ni vilka bet jag fått in, samt vilka som är giltiga - dvs de som har lämnat en vinflaska, eller som tex Lina (som råkar vara Umeåbo) gjort: swishat och mmsat en bild på den flaska hon vill bidra med, så går jag på Systembolaget. Det är helt okej om man bor utomsocknes, men vinsten hämtas på plats. Alla är välkomna att vara med: släkt, vänner, ytliga bekanta, kollegor eller vad ni nu kan tänkas vara. Alla som tror sig kunna pricka rätt och därmed bli vinmiljonärer där innan påsk någongång! 

Sist landade vi på ett datum mitt mellan faster Josefins och min systers gissning. Jag upplyste dem redan innan, om att de då hade halva dagen var. Josefin fram till 12.00 och Vera från dess till midnatt. Clint dök upp 19.31, så min syster gick som segrare ur striden, 22 vinflaskor rikare. Eller, 21 - jag råkade visst dricka upp en innan hon hämtade dem. Lätt hänt! 

När föds Miniwargen? BF är 2/4. Clint kom 27/3 och var då nio dagar försenad och vägde 3706 gram. 
__________________________________________ Viktoria

Inga kommentarer: