fredag, februari 10, 2017

hos fotografen.

Hur mycket heffaklump jag än känner mig som, så är jag glad att jag bokade en tid med Lisa Nilsson, samma tjej som fotograferade mig när jag väntade Clint. Jag akutplattade håret och sminkade mig med en 10-månaders kille som stod och svajade runt mina ben inne i badrummet. Inte alltid det lättaste, och att sedan hitta kläder som jag dessutom kan ha på mig!? Oh well, det gick bra i alla fall och jag blev hemskt nöjd med bilderna. Vill inte göra den klassiska andra-barnet-grejen, då man redan gjort allt med första och då inte gör det med andra. Brukar resultera i främst en brist på fotografier, har jag märkt.

Inser när jag ser på den klassiska hjärtat-på-magen-bilden - och jämför med bilden från när jag väntade Clint - att jag är ordentligt mycket bredare den här gången. Jag väger också mer, så det är kanske inte allt för konstigt - i kombination med att de där då väl dolda magmusklerna inför den här graviditen var väl borttappade magmuskler. Absolut ingenting som håller ihop det hela! Nåja, saker att ta tag i efter den här graviditeten. 

För det blir ingen mer graviditet. Inte än på länge i så fall. Jag plussade i juli 2015 och har sedan dess varit antingen gravid eller nyförlöst, jag längtar efter att bli människa igen. Och få dricka champagne. Framförallt, jag vill jobba igen. Som jag längtar efter att jobba! 
__________________________________________ Viktoria

Inga kommentarer: