tisdag, juni 14, 2016

reflektioner, del 2562

Egentid har fått en helt ny innebörd sedan man ynglade av sig. Igår kostade min egentid mig 5250:- och bestod av 1,5 mer eller mindre plågsam timme hos tandläkare Per. Han är snäll, men vad hjälper det när det är svindyrt och gör inte alls är särskilt trevligt? Clintan fick hänga hos moster, vilket han så gärna gör. Vet inte vem som uppskattar den andras sällskap mer, ongen eller mostern? 

Det där med sångröst. Jag brukar sjunga för Clintan när han är upprörd. Försöker sjunga diverse lullabys med hitte-på-texter, men jag vet inte om han tycker om det eller bara tystnar i ren förskräckelse. För att jag inte har ens minsta lilla tillstymmelse till sångröst, är sedan gammalt. 

Längtan efter saker som inte är sådär superpraktiskt med småbarn lockar mer och mer. Som typ en vecka på fjället. Ska jag ge mig ut på fjället närmaste tiden behöver det nog innefatta en stuga och kortare dagsturer - inga åtta mil över Vindelfjällen med tältet på ryggen lixom. Kan bli lite svårt att få med sig 20kg packning och en onge, gissar jag. Men vi har köpt en begagnad bärstol, så nästa höst kanske?

Det rycker hysteriskt i min shoppingnerv. Men med 1. Föräldrapenning som enda inkomst och 2. Gårdagens tandläkarebesök samt dess medföljande faktura och 3. Det faktum att jag har en svinstor garderob som jag inte kommer i majoriteten av. Bättre kanske att vänta till jag kan ha de kläder jag redan har i garderoben innan jag köper massa nytt. Men shopping är ju så fantastiskt roligt! Sådär kul att det lixom rycker i fingrarna. 

En del av mig saknar tiden på BB. Det fanns frukost uppdukat, alltid tillgång till varm choklad och det kom folk springande så fort jag tryckte på en knapp och uppfyllde mina önskningar. Typ. Eller så längtar jag bara tillbaka till den där all-inclusive veckan med familjen i Turkiet för tre år sedan. När en man spenderade dagarna med att putsa våra och de andra gästernas solglasögon vid polen. Vid närmare eftertanke, var nog den solfyllda veckan snäppet bättre än de fem dagarna jag spenderade på BB. Dessutom var frukosten ljusår bättre på Delphin Diva. Och vem saknar inte en chokladfontän? 
__________________________________________ Viktoria

1 kommentar:

AFA försäkring sa...

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är föräldraledig.

Du kan ha rätt till ersättning från oss under föräldraledigheten om du är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: http://www.afaforsakring.se/Forsakringar/Forsakring-vid-foraldraledighet-och-graviditet/

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.
Du kan även kontakta oss via Facebook - https://www.facebook.com/afaforsakring

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
https://www.afaforsakring.se/om-afa-forsakring/uppsokande-kundtjanst/

Vänliga hälsningar
Sophie
AFA Försäkring