torsdag, juni 16, 2016

too much info.

Jamengoddagdå. Vissa saker pratar man tydligen inte jättehögt om efter en graviditet. Ingen berättade för mig hur lingoveckan ter sig efter ongen tittat ut. Eller så berättade någon, och jag låtsades inte höra. Ville inte höra kanske? Men den känns typ tio gånger värre och mensvärken jag inte haft problem med sedan tonåren har idag slagit omkull mig. Men värst är nästan hormonhumöret. Jag har påstått att jag inte har några PMS-problem, men idag har jag varvat förbannad med uppgiven och gråtande. Allt i en härlig hormonell sörja. Härligt!
Annars fortsätter våra dagar som vanligt. Vi sover längre än de flesta småbarn och småbarnsföräldrar. Äter frukost och spenderar förmiddagarna ute promenerande. Jag, hunden, vagnen. Äter lunch och sedan börjar väntan och längtan till dess att Mannen kommer hem igen. Han jobbar just nu någonstans i Bortre Långtbortistan, dessutom typ 11-timmarspass: Åker hemifrån kring 04 på morgonen, och kommer hem igen vid 19.00 om vi har tur. Som tur har han bara tagit på sig det jobbet nu i juni, hela juli ska han ta ut pappadagar och vara hemma med oss hela dagarna. Oh happy days! 

__________________________________________ Viktoria

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jag har samma problem! Aldrig haft såhär ond mensvärk. Så himla trist! Man hade liksom vant sig vid att slippa mensen. Det var ju en av de bästa sakerna med graviditeten! Hehe. Och förresten - finns ingen mammagrupp eller liknande ni kan joina för att få dagarna att gå? Vet hur det där är när man bara sitter hemma och väntar på att mannen ska komma hem. Men har man typ en fika eller en träff per dag så går dagen så mycket snabbare!

viktoria cederberg sa...

Jo, jag är med i en föräldragrupp, men vi är lite dåliga på att ses. Sen är jag o ruskig ofas med mina vänner, de är redan tillbaka på jobbet igen efter typ barn nummer två eller i vissa fall nummer tre.. :(