måndag, juni 06, 2016

långhelg.

I helgen var Den Stora Wargska Släktträffen. Ättlingar till Mannens farfarsfar och farfarsmor Johannes & Erie Warg. Någonstans mellan 70 och 80 personer invaderade Räftkläppen. Clintan var absolut yngst på stället och den äldsta fyllde 80 år nästa gång. Det var en trevlig helg med härliga människor, men också skönt att den är över. Mannen har fixat med det här nästan all ledig tid senaste tiden, vi har saknat honom här hemma. 

Så den extra lediga dagen var efterlängtad. Jag fick sovmorgon efter att ha väckt Mannen när ongen vaknade i morse, och deklararerade att det minsann var HANS son som var vaken. Sen somnade jag om och sov till närmare halv elva (!). Åt frunch tillsammans och packade in hund och barn i bilen för en utflykt till Bjuröklubb. 


Gick en promenad med hunden på stranden, fikade på cafeet och gick upp till fyren. Jag älskar havet. Gissar att det är för att man är uppvuxen i Skelleftehamn och har haft stuga i Furuögrund. Det är något speciellt, med havet. Den lite salta lukten och drömmarna. Det tillsynes oändliga vattnet, där äventyren väntar någonstans bortom horisonten. Eller Finland, men det låtsas jag inte om. Nästa gång vi åker dit, ska vi ta en promenad ut till Jungfrugraven men idag blåste det nästan kallt och vi närmade oss mattid för den lilla. 

Avslutade utflykten hos mina föräldrar (som bor en dryg mil hitanför Bjuröklubb) och åt middag där. Det blev en fin dag, där vi fick ägna oss åt varandra i en kravlös samvaro. Jag älskar att sitta intill min blivande man i bilen, bara småprata om allt och inget - eller bara sitta tysta och njuta av varandras närvaro. Världens Bästa Man. 
__________________________________________ Viktoria

Inga kommentarer: