onsdag, maj 18, 2016

hemmet och barnprylar.

Jag sätter mitt barns bästa i första rummet. Alltid. Men. jag. har. så. svårt.. att sätta alla barnprylar i första rummet. Eller rättare sagt, i vardagsrummet. Vi bor i en tvåa. Och jag älskar inredning och är rätt kinkig med hur mitt hem ser ut. Fatta vilken panik jag fick när Mannen ville ha en plats för sin dator när han flyttade in. Dator?! Dataskrivbord?! Panik var total. Ska man ha en dator i köket, sovrummet eller vardagsrummet? Inget av det, helst. Oh well, åter till barnprylarna.

Det tar emot. Allt är så grällt och i en miljon olika färger och mönster. Vi bor i en tvåa (visserligen en riktigt stor tvåa på 78m2, men ändock en tvåa) och prylarna tar lixom över så fort. Klart Clintan ska få ett babygym, det ska tydligen både stimulera och underhålla ongen. Men att hitta ett babygym jag ville ha var inte alls så lätt.    

Pingu fick flytta in hos oss. Jag gillar Pingu, och så gör tydligen också Clint - vilket såklart är det viktigaste. Litar dock inte en sekund på att den fyrfotade storebrodern inte vid ett oövervakat tillfälle äter upp Pingu och den härliga bollen som bara sitter fast med ett litet snöre. Då kommer vi bli ovänner. Hittade detta hur som helst begagnat på Blocket, men det ser helt oanvänt ut. Tack Blocket! 

Momme håller på med ett superfint lapptäcke/lekfilt till Clintan, i sailortema i rött och blått. Resulterar i att jag vill köpa nya kuddar och filtar. I samma tema. Skulle matcha bra med Pingu dessutom. Då kanske jag inte tycker det är fullt lika jobbigt att ha färgstarka prylar här hemma, om de skulle råka matcha inredningen? 

Jepp. Jag är störd. 
__________________________________________ Viktoria

3 kommentarer:

Johanna sa...

Hahaha, tycker det låter högst normalt faktiskt!

Jonna sa...

Känner precis samma panik med "inredningen" när barngrejerna tar över! Känns stökigt bara för att gymmet och en hög blöjor samt spyhanddukar ligger framme..... heh.

Johanna sa...

Vi har gjort en liten hörna för Signes saker, så de slipper ta över hela lägenheten (vi har också en tvåa). Min sambos datahörna har fått plats inne i vår stora walk in-garderob istället (SÅ skönt att slippa den). Så jag brukar tänka "bättre med helt crazy färgmatchning med Signes leksaker än Martins stora datahörna".