torsdag, mars 03, 2016

skafferiet fullt av vin!

Nu har vi skafferiet fullt av vin, efter att 21 av 22 deltagare i vadslagningen lämnat sitt bidrag. Väntar bara in syrrans och den kommer! Så, potten är 22 flaskor vin: the winner takes it all! 

Om ongen har ohyfs att dyka upp en dag som ingen gissat på, så är det den som är närmast som blir den lyckliga vindrickaren. Och hamnar det på en dag mitt emellan två tips, så vinner den av de två som har närmaste gissningen på vikten. Detsamma gäller om ongen poppar ut en dag som flera gissat på - närmaste vikten vinner då.

Nu är vadslagningen stängd, då första gissningen infaller redan på söndag. Så nu får ni hålla tummarna på att ni vinner det hela - och jag håller tummarna att jag eller Jakob gör det, så jag får dricka upp allt vin som står och frestar mig i skafferiet. Inte för att jag kan styra varken vilket datum den tittar ut, eller hur tung den kommer vara. Eller jo, det sistnämnda kan jag visserligen påverka lite, men det är svårt att veta om jag ska äta upp oss eller inte..  
__________________________________________ Viktoria

Inga kommentarer: