tisdag, mars 01, 2016

p-town.

Fick en inbjudan till Piteå, att komma på lunch och skitsnack hos mammalediga kollegan från just Piteå, tillsammans med mammalediga kollegan från Luleå. Perfekt att mötas på mitten! Otroligt trevligt att få komma iväg och få prata en härlig blandning av bäbisar, jobb och annat skitsnack. Och mysa med hund, sådant som alltid gör mig glad. Tack för inbjudan, god lunch och grym efterrätt Sandra!

Ibland tycker jag lite synd om min distriktchef, som nästan inte gör annat än att rekrytera vikarier till sina gravida butikschefer. Men det är väl så när man i majoritet anställer kvinnor i åldern 25-35 (plus minus några år) så får man kanske skylla sig själv. Pratade med vår Sverigechef om det härom året, hon skrattade bara och sa att så har det alltid varit i den här branschen: lika många vikarier som ordinarie! 


__________________________________________ Viktoria

1 kommentar:

Jonna sa...

Tack för din kommentar, tänkte att jag svarar här! :) Jo jag hade någonstans tänkt att man kommer acceptera strimmorna när de väl kommer, men nu lever jag bara på hoppet att de ska blekna snabbt som attan, känns olyckligt att tänka sig de skulle bli kvar....vilket jag vet att är troligt att de blir. Alla kroppsliga förändringar är inte alls så naturliga att acceptera bara för att man är gravid, har känt att hjärnan inte hänger med, man tappar kontrollen och känner sig inte som sig själv.

Ang. bilen så måste jag säga att v70 verkligen är en uppgradering från en s40 i storlek, haha. Hittade en riktig lågmilare från 08, och eftersom vi hade en nyare bil med mer finesser i byte kom vi undan billigt denna gång. Kanske är bilarna också billigare här i stockholm än övriga sverige.... Hoppas ni hittar vad ni letar efter! :)