måndag, februari 29, 2016

klartecken hos barnmorskan.

Har mått ungefär som en påse nötter senaste dagarna med diverse skumma smärtor, sammandragningar, huvudvärk och lättare illamående. Inget konstigt för en höggravid kvinna i förkylningstider, det vill säga. Hade en dejt hos barnmorskan i morse, fick godkänt även denna gång. Fortfarande rättvänd med huvud ner och rumpa upp, men inte helt fixerad. Hon konstaterade vad jag redan visste - att ongen verkligen fyller ut hela magen uppåt, varpå sparkarna är extremt koncentrerade runt mina revben och mellangärde. Supermysigt (ehh..). 

Inga tecken på att något ska ske innan utsatt datum i alla fall, men alla tecken på att vi närmar oss en förlossning. Har, efter många om och men, börjat packa ner lite i bb-väskan. Det blir lixom så verkligt då, och jag är inte riktigt redo för verkligheten ännu. Har inte lagt ner mer än nya mjukisbyxor till mig själv och lite kläder till den som ska titta ut. Satt TENS-batterierna på laddning också, den ska ner i väskan också. 

Att köpa godiset som ska med, känns livsfarligt. Hur ska det kunna stanna i väskan? Hur ska jag kunna hålla mig undan att smygäta ur det? Kommer sluta med att när jag väl åker in på förlossningen så är det bara de där godisarna som man alltid köper, men som alltid är kvar i botten av skålen när allt annat är uppätet, kvar i påsen. Och jag kommer bli förbannad och tvinga Mannen åka till Hemmakväll och köpa nytt medan jag ligger där och föder barn. Typ. 
__________________________________________ Viktoria

1 kommentar:

Jennifer sa...

Glöm inte vattenflaska. Säger jag som inte ens födde som vanligt utan med planerat snitt hehe. Antar det behövs under själva förlossningen med, men herregud vad törstig man blir när mjölken ska igång. Aldrig varit med om dess like, man dricker helt seriöst jämt. Så blir lite mer ekonomiskt med en vattenflaska jämfört med 10 liter Loka om dagen ;)