tisdag, mars 21, 2017

mobilblogg: nedräkning på riktigt.

10 dagar till BF. Tio ynkliga små dagar. Men jag har inga förhoppningar på att Miniwargen ska passa tiden, med tanke på att hans storebror blev nio dagar försenad. Så jag försöker att inte ha för höga förväntningar på Mini heller. Men det är svårt, med tanke på att jag sedan den 24 juli när plusset uppenbarade sig på stickan har haft nedräkning till den här dagen.

Jag tror jag är redo. Sängen står där den ska, bäddad och klar. Clints kläder i storlek 50/56 plockade jag fram härom dagen och la ner i en byrålåda. Syskonvagnen står i svärföräldrarnas källare och väntar. Jag skulle verkligen ha packat en BB-väska, men det har jag visst lite svårt att ta mig för att göra. Kanske imorgon? Och raka fågel, fisk och mittemellan en sista gång innan fiffin ska visas upp för allmänheten på förlossningen. Men det vettefan om jag kommer orka göra. Ni förstår inte vilken projekt det är!? Eller, alla ni som varit gravida vet precis. Och jag förstår att barnmorskorna inte alls bryr sig om min buske eller skogen på mina ben, det är bara för min egen skull. 


Igår besökte jag kiropraktorn höggravid, i granny panties och ben som inte mött en rakhyvel senaste vadå, tre månaderna? Trodde dock jag skulle få behålla byxorna på då det var ryggen som var problemet - men den grundliga kiropraktorn ville mjuka upp mer än bara just ryggen innan han satte igång. Fan. Nåja, jag fick helt enkelt bjuda på det, den här blåvitbleka kroppshyddan lyste säkert fint under lysrören hur som helst. 


Inga kommentarer: