tisdag, januari 31, 2017

the runaways.

Jag fyllde år i november (likt alla andra år), och i present av min blivande man så lovade han bjuda mig på en hotellnatt i valfri (närliggande) stad. När vi nu insåg att han var hockeyfri en helg så chansade vi - och lyckades tajma så att både barn- och hundvakt hade möjlighet att ta hand om våra två små älsklingar. 

Vi siktade in oss på Umeå och min rara kusin Maria bokade in oss på hotellet där hon jobbar, och åh herregud vilket härligt hotell! Stora Hotellet, vi kommer tillbaka fler gånger - det lovar jag. Vi lämnade våra små på morgonen och körde ner till Umeå. Åt lunch och tänkte shoppa, men jag har visst glömt bort hur man gör. Köpte tre kökshanddukar på H&M Home-rean, fyra par strumpor till gossen på Polaren o Pyret samt två små magnetblock på Lagerhaus. Utöver det tittade vi in på Vero Moda (ett måste!), handlade på Systembolaget samt köpte en godispåse på Sega Råttan. Just ja, tog ett varv inne på Eljest också. Utöver det… så var jag inte ens in i några butiker. Och jag som varit någon typ av distriktmästare i shopping i flera år.. pinsamt! 


Just ja. Vi bytte rum på hotellet. TV'n visade något störande felmeddelande och vår stora plan efter middagen (och före) var att ligga på rygg på sängen, se på TV och äta smågodis tills vi somnade av sockerchocken. Så vi fick göra ett snabbt rumsbyte efter middagen, men det gjorde då verkligen ingenting. Det nya rummet var till och med mysigare än det första!

Vi käkade middag på Pinchos. Åt alldeles för mycket. Vi beställde in massa rätter och trodde sedan att vi skulle orka några till.. men när de väl var klara hade maten satt sig och vi fick kämpa i oss de sista. Men vi gick därifrån mätta och väldigt belåtna!  


Söndagen spenderade vi med att äta en härlig frukost, ligga kvar i sängen så länge vi kunde och sedan ta en expresstur till IKEA och köpte lite nya sängkläder och sådant till Miniwargen. Och så skyndade vi hem igen, för att pussa på våra små hjärtan igen. Båda hade skött sig ypperligt hos sina respektive helgvakter. Jag är så otroligt glad att jag har folk i min närhet som tycker (nästan) lika mycket om min son och min hund som jag gör! 

Den trötta gravida mamman behövde komma bort. Troligtvis pappan också, som sov 11 timmar i princip utan att ens vända sig i sängen. Annars kliver han alltid upp långt före tuppen på veckorna, och låter alltid mig få sovmorgon på helgerna. Så även han låg på minus på sömnkontot. 

Tack älskade man för den här helgen. 
Och tack till er som tog hand om våra små. 
Vi är båda väldigt tacksamma!
__________________________________________ Viktoria

Inga kommentarer: