torsdag, maj 12, 2016

torsdag at it's bests.

Jag är som sagt en rätt bortskämd småbarnsförälder överlag, då Clintan tycker att sova är en rätt bra grej att göra på natten och hittils aldrig vaknat mer än två gånger på en natt. Men denna natt nöjde han sig med att vakna en gång - och dessutom tog Mannen hand om den matningen, rapningen och blöjbytet. Så den här mamman vaknade i morse efter en hel natts sömn och fick dessutom på sig ett par av sina jeans. Sen att det resulterade i att en del av det där degiga vällde över som en muffintop, är bara en liten detalj. Det viktiga i den här storyn: jag kan ha mina jeans! Nästa steg är att få dem att sitta bra.. 

Var in på stan idag, hade visst fått in lite oväntade pengar på kontot - så passade på att shoppa lite huvudbonader till gossen. Han har växt ur sin tunna Newbie-mössa, så köpte en storlek större. Plus en solhatt från Lindex, i lite denimstil. Och baskern, kunde verkligen inte låta bli. Kanske inte så nödvändig, but it makes him look smashing! Även om den är lite stor ännu, tur att gossen växer som ogräs. Fattar ni hur lätt det är att spendera pengar på den lilla? 

Började spana in vilken outfit grabben ska få till sitt namnkalas. Vi skippar det kyrkliga dopet och bjuder in familjerna på kalas istället. Ingen av oss känner att vi kan stå för att lova att ge Clintan en kristen uppfostran etc. Vi är rätt okyrkliga. Så vi satsar på en egen lite ceremoni utan inblandning av den heliga anden. 

Jag skulle kunna köpa typ hela Kappahl's Newbie-avdelning till honom. Herregud så mycket fint, och jag älskar den där lite gubbiga sailor-stilen. Men ska vänta in i det sista med outfiten, då han - jag upprepar - växer som ogräs. Vill inte köpa storlek 62 om han ändå inte kan ha det, gissar att det blir att ta en storlek större. Oh well, framtida problem! Angenäma sådana dessutom, jag älskar som bekant shopping. 
__________________________________________ Viktoria

1 kommentar:

Johanna sa...

Haha, där är vi två! Vill också ha hela Newbies sortiment! Och grattis till jeansen! Jag har töjt ut mina gamla jeans så nu sitter de helt ok! Det är också en bra metod ;)