söndag, maj 22, 2016

att njuta av tiden.

Jag har hittat tillbaka till njutningen att promenera. Det går inte så fort som det gjorde förr, men just nu är det viktiga att jag tar mig ut. Jag siktar på varje dag, men sanningen visar nog mer på att jag är ute på längre promenader 5 gånger/vecka. Vissa dagar med hund och barnvagn, andra enbart med hunden. Broarna Runt, Klockarbergsrundan, Älvsbackabron eller bara någon random runda. Mina höfter klagar högljutt visserligen, men det skiter jag fullkomligt ut. Vet inte om det är en eftersläng av foglossning eller om det är sviterna av graviditet och förlossning som bråkar. Oavsett - det är hanterbart så jag fortsätter med mina promenader. 

I helgen har jag promenerat. Grillat hos systerns. Myst med fyrfoting, onge och Mannen. Sovit hela nätter (tack Jakob!). Shoppat en ny Baby Björn One (tack Jakob!) och invigt den i ett lättare regn. Idag bakade jag bullar i förbannelse - vi ska ha namnkalas för Clintan nästa helg. Ska jag dessutom ta mig an projektet Bullbak, så kan jag lika gärna göra ordentligt. Hemmet är städat (ännu en gång, tack Jakob!) och kylen uppfylld inför en ny vecka. 

Jag är redo. Imorgon tänkte jag ta mig in på stan, har lite paket att hämta på Ica och så. Dessutom måste jag hitta en outfit till helgens kalas. Till gossen alltså, jag har garanterat en gammal trasa eller två i garderoben jag kan dra på mig. Om jag kan ha dem. 
__________________________________________ Viktoria

Inga kommentarer: