tisdag, mars 22, 2016

nya läsare.

Helt plötsligt har mina läsarsiffror gått upp. Jag uppdaterar visserligen oftare än på rätt länge vilket såklart ger mer besökare, men jag tror det är en del nya läsare som dykt upp i samband med graviditeten och det blivande föräldraskapet. Så jag tänkte ge er en liten sammanfattning, vems blogg är det ni läser egentligen?

Jag är blivande fru till Jakob, som antingen går under namnet Mannen alternativt Papa Warg. Liksom ongen vi väntar (borde ha fått redan) går under namnet Wargungen, framför allt nu när vi ännu inte vet vad det är för sort. Jag själv heter Viktoria - och kommer bli Fru Warg inom en framtid, när vet vi inte riktigt ännu dock. 

Jag jobbar, när jag inte är i valrussmodell, på VERO MODA i Skellefteå som butikschef och har gjort så sedan december 2013. Ett jobb jag sannerligen älskar, men just nu är ledig ifrån. Jobbet resulterar i att jag har en alldeles för mycket kläder och vad som känns som alldeles för lite tid att använda dem på. Mannen är sådär härligt übermanlig som bara han kan vara: en skogshuggare i rutig flanellskjorta från landet, som kör pick-up, är sjukt sexig i sina arbetskläder och spelar ishockey. Har en skäggväxt som gör de flesta avundsjuka och kan allt från att skruva i bilar och skjuta sin egen mat - till att baka en fantastisk limpa och tillaga en grym köttgryta i köket. 

Jag har haft lite svårt att bestämma mig var jag ska bo, och vad jag ska göra. Men efter ett par lärorika utflykter (på totalt ca 7 år) till Umeå och Västerås bestämde jag mig tillslut att hemma i Skellefteå, det var där jag skulle bo. Och tur var väl det, för när jag väl gjort mig hemmastadd i lägenheten insåg jag att det dessutom fanns en skitsnygg granne i huset, en granne jag gladeligen spanade in på parkeringen när chansen gavs. Den grannen friade till mig på min födelsedag i november och ska vilken dag som helst bli pappa till vårt barn. 

Men vad jag ska göra, har jag ännu inte riktigt kommit fram till. Har gesällbrev som frisör, pluggat journalistik och sedan läst ett par år ledarskap och kommunikation - för att via slingriga vägar hamna som butikschef inom modebranschen. Vad nästa utmaningen är, det vet jag inte ännu. Eller vad jag ska bli när jag blir stor, för den delen. Är däremot ganska övertygad om att jag aldrig någonsin kommer få någon guldklocka av en arbetsgivare för lång och trogen tjänst. 

Och i dagarna blir vår Staffordshire Bullterrier Gandhi storebror. Världens finaste, dampigaste, välvilliga och ADHD-igaste hund - men som är helt perfekt trots sina brister. Han kommer bli storebor till ett litet människobarn. Vi var beräknade för fyra dagar sedan, men ongen där inne har det tydligen alldeles för bra för att vilja komma ut till stora vida världen. 

Det var en sammanfattning om mig. 

Men ännu intressantare är: Vem är du? 
__________________________________________ Viktoria

Och jag verkar vara körd i vinvadslagningen, bara drygt en timme kvar av dagen och ingen onge i sikte. I morgon tar tre av mina absolut närmaste vänner över vinstmöjligheten, och födelsevikten kommer bli avgörande om den behagar dyka upp under morgondagen!

3 kommentarer:

Emma sa...

Alltså om du inte vet vem jag är ellervaför jag läser din blogg kommer jag åka upp och personligen skrämma ut ongen så jag vinner vinet! <3

Magda sa...

Jag är rätt så ny läsare på din blogg. Bor utanför stan och lever livet med min man, min snart 6åriga son.
Håller tummarna att er bebis kommer ut snart!

Unknown sa...

Hej! Känner mig som en stalker så det är väl lika att presentera sig :) Sofia, 31 årig ostmakerska, hästnörd och äger den fina röda skinnjackan du har tänkt stjäla av mig ;) stalkar oftast på instagram men ibland byter jag forum och kan läsa flera månaders bloggande :p Grattis till lillpajken :D