torsdag, december 01, 2016

jul i vårt hus.. ehh.. lägenhet

Jag älskar att julpynta! I år har jag dessutom planerat om, och ställt mina gråa trästakar i köket och köpt mässingsstakar att ha i vardagsrumsfönstren, matchat med gamla mässingsfärgade metallstjärnor som fick bo på sideboarden samt på köksbänken. Det blev hemskt trevligt! Köpte nya kuddar från H&M Home också, i rött vitt och guld. De har jag tydligen inte kommit håg att fotografera, så ni får helt enkelt ta mitt ord på att de var fina. 

Jag längtar (med viss bävan) på att Mannen ska hugga mig en julgran också. Jag ä l s k a r verkligen att pynta granen och brukar alltid gå totalt bananas med helt hysteriskt julpynt. Och jag har bestämt mig för att ha gran även i år, ett beslut som jag troligtvis kommer att ångra bittert. Den lille herrn är snabb både på att krypa och swisha fram i gåstolen and doesn't take "no" for an answer.  Så risken är stor att han kommer att bli permanent kallad för Sören Marodören när väl granen är inne. 

I värsta fall får granen ha en kort sejour i år. Och barnet kan få många barr i de små fingrarna. Men det är inte hela världen det heller.
__________________________________________ Viktoria

Inga kommentarer: