tisdag, mars 08, 2016

hon som kan allt.

Jag har en syster. En sådan där stålkvinnansupersyster som kan allt och är helt enkelt grym. Hon bland annat pluggar med toppbetyg, har en träningsvilja som är magisk och: hon har dessutom klämt ut fyra och uppfostrat fem barn till helt underbara individer. Så hennes ord är lite av min lag. 

Hon har inte gett mig några som helst pekpinnar under graviditeten eller inför föräldraskapet, vilket annars många föräldrar vill göra (och gör) i all välmening. Sådant som gör mig galen, jag är en typiskt sådan där "kan själv-människa". Är bland annat därför jag valde att bli chef, jag blir ofta tvär när folk berättar för mig vad jag ska göra. Så: jag är otroligt tacksam att syster inte har kommit med några fingervisningar. Däremot svarar hon på alla (jag menar verkligen alla) mer eller mindre korkade frågor jag har. Oavsett om det innefattar ställningar att föda barn i, vilken napp hon rekommenderar eller intima frågor om.. ja, allt intimt.  

Nya skötplatsen, dagens fluff. Mosters gullungar och bästa systern.

Det är helt fantastiskt med ett alldeles eget levande uppslagsverk! Och nu när det närmar sig slutet så är frågorna fler än någonsin tidigare. Stackarn blir sms-bombad! Och jag bara köper det hon säger som sanning. Jag förstår att alla barn är olika och självklart har olika behov. Men innan jag vet vilka behov just vårt barn har - så utgår jag från hennes experttips. För det är vad jag ser henne som. En expert. På väldigt många saker. 

Världens bästa syster.
__________________________________________ Viktoria

1 kommentar:

Unknown sa...

Så fint skrivet ❤️