måndag, april 25, 2011

longing for love

Jag är en sucker for romance. Inte romantiska filmer eller Harlequinböcker. Utan romantiken mellan två människor. Jag får tårar i ögonen när jag hör talas om att pojkvänner gjort fina saker för sina respektive. Jag blir avundsjuk när jag ser män köpa tulpaner på ICA, då jag tar förgivet att de är till deras fruar.
Jag vill också få blommor. Jag vill ha en man i mitt liv som ser på mig med kärlek och stolthet i blicken. Någon som ser mig som den viktigaste personen - jag vill vara den första någon tänker på när han vaknar och den sista han tänker på innan han somnar.

Vem denna "han" är, vet jag inte.
Vet inte ens var jag vill att han ska bo.
Jag vill bara inte vara ensam längre.
__________________________________________

Viktoria

Inga kommentarer: