tisdag, december 07, 2010

dag 7 - min bästa vän

Varning för långt inlägg, men det finns så många!

Den person jag alltid kallat för min bästa vän, och kommer fortsätta med är Signe. I omkring 21 år (eller är det tjugotvå?) har vi nu varit de bästa av vänner. Vi har gått igenom allt tillsammans - regn och rusk, solsken och glada dagar - och är nog den som känner mig allra bäst. Jag undrar ibland om hon känner mig bättre än jag känner mig själv? Kära S, du är den bästa av vänner, helt enkelt!

Men det finns så många fler, som står mig otroligt nära.
Helt utan inbördes ordning..

Emma, skrev på sin blogg häromdagen att vi sedan 16 års ålder bara bott i samma stad i ungefär ett år. Men trots det har vi alltid varit lika nära. Emma är underbar och hjärtlig, som vill alla väl och absolut är en av de allra närmaste vänner jag har. Värme och omtänsamhet är hennes stora styrkor! Saknar dig ständigt, varför är England så långt bort?

Cams, är den snabbtalande höggravida frisörvännen som det tog mig tre år att bli vän med - men blev då istället väldigt väldigt nära vänner. Hon är nu en åsiktsstark människa jag verkligen beundrar, mer sprudlande personlighet (eller en person med mer temprament) går nog inte att finna.

Sophie, är den italienska pitebon i blå kolt som var min stöttepelare under åren i Umeå. Hon skulle bara vara borta i ett halvår när hon åkte sommaren 2002. Tror jag träffat henne sex-sju gånger sedan dess, men var gång vi ses är det som om tiden stått still och det bara var någon vecka sedan vi satt i hennes kök Öst på Stan och åt paj. En imponerade tjej med en enorm vilja - och möjlighet att gå hur långt som helst!

Emelie, är klasskamraten som säkerligen håller på att växa så tätt inpå mig att hon snart vet lika mycket om mig som de som kännt mig halva deras liv. Utan denna fröken skulle dagarna vara långa som veckor och skolan enormt mycket tråkigare. En tjej som alltid ställer upp för sina vänner och som jag är glad att ha fått i mitt liv!

Mari var den första jag lärde känna här i Västerås och den som plockar ner mig lite på jorden när jag svävar iväg. Hon är en otroligt genuin människa som ger mig fantastiska skratt och får mig att må bra. En vått-och-torrt vän som jag önskat jag träffat många år tidigare.

Jag skulle kunna fortsätta i en evighet. Jag har lärt känna de allra bästa människorna. Finaste finaste Suss, vackraste Erre, galna Mad, en numera tyska hockeytönten Therese, skoälskande Johanna, reslustna  thailänskan Johanna, framgångsrika Stina, barndomsvännen Madde och fantastiska Ankan. Det finns lixom inget slut på alla grymma vänner i mitt liv...

Jag hoppas ni alla vet vad nu betyder för mig.
__________________________________________

Viktoria

11 kommentarer:

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer sa...

kram på dig snyggo!

Stina G sa...

Känner du flera Stina eller ska jag ta åt mig o känna mig framgångsrik:) Puss

errelicious sa...

Och jag hoppas att du vet vad du betyder för mig. Snacka om en tjej som vet hur man får andra upp på fötterna och börja kämpa igen!

Puff sa...

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
Du betyder väldigt mycke för mig mä gumman!!!

camilla sa...

Luve u babe! <3

whats. her. face. sa...

tack gullet <3 utan dig och puff hade nog inte veckorna varit så bra som det är just nu :)

Stina sa...

Jag känner mig inte speciellt framgångsrik så du menar nog någon av alla dem andra Norrlands-stinorna, but I still loves you!

Emma sa...

s. sa...


Du är rätt bra du med... ;)

sophie sa...

vännen. vad fin du är.

Johanna - MyShoebox.se * Gravid * sa...

Du är bra du också!
Kram