fredag, oktober 15, 2010

ett öppet hatbrev

Kära Posten i Västerås.

Jag bor här. Jag har sedan den 19:e augusti 2010 haft mitt namn på dörren.
I och med det önskar jag att ALL post som har mitt namn på sig kommer fram till mig. Jag önskar mer än bara de räkningar ni gillar att leverera - jag vill även ha den post min familj och vänner skickar till mig. 

Förra veckan fick jag ett brev från just Er på Posten. Ett adresserat brev som sa att jag hade ett paket att hämta. Det ser jag som ett tecken på att Ni faktiskt vet att jag bor här i Västerås.   
Nej, adressaten är inte okänd. Och ja, det står mitt namn på dörren. Och i trapphuset.
Jag förstår inte vad mer Ni behöver för att lämna annat än reklam och räkningar i mitt brevinkast?

Nej, kära Posten  i Västerås. Ni är inte mina favoriter.
__________________________________________

 Viktoria

Inga kommentarer: