lördag, september 18, 2010

allstar premiär

Det kostaterades igårkväll på förfesten att 91:or, det var det som var häftigt nu. The shit, lixom. Problemet var bara att de på förfesten (tack F för en trevlig fest!) är några år yngre än mig. När jag väl där efter klockan två träffade några nittioettor - Erres kompisar - insåg att de hade fel. Söta och rara, men alldeles, alldeles för unga för mig.
1. "Visa tandköttet! Visa det då för fan!" 2. "Alltså, det är lugnt, jag jobbar med gamla, jag kan hjälpa dig med dragkedjan.."
.
Vi fick lätt den trevligaste taxichaffören av dem alla. August. (Ja, jag har en thing att spana in chafförens legitimation och tilltala denne vid förnamn. Svårt i Västerås dock, de flesta är inte svenska och namnen blir genast lite svårare att uttala. Speciellt på fyllan.) Han kastade sig ur och skulle öppna dörren för damerna i baksätet, en mycket väluppfostrad ung herre.
.
Testade nyöppnade AllStar, en fräsch sportrestaurang i centrum. Trevliga lokaler, bra med platser men tyvärr ganska oerfaren personal. De vill väl och gör absolut inte ett dåligt jobb, men allting går väldigt, väldigt sakta. Det kommer säkert med tiden, jag hoppas att det kommer gå bra för dem, Skellefteå behöver lite mer valmöjligheter.
1. Klassiker. Dock inte lika bra som hos min nya favoritbartender nere i Västerås.. 2. Hej, varför göra det enkelt att dricka? 3. Mötte min bästa Erre efter stängning, blev bjuden upp till dans inne på Kungsgrillen och fick min sköna ålders-noja-ego-boost!
.
Sammanfattar kvällen med att den var väldigt bra. Att nittioettor absolut inte är the shit. Pestopasta är en grym nattamat och att f.d. arbetkamraters/vänners småbröder är livsfarliga för promillehalten..
__________________________________________
Viktoria

1 kommentar:

Idde sa...

Vem är det jag dricker armkrok med? :S Inget minne! haha /IW