tisdag, maj 11, 2010

hund bortskänkes

Jag har nog aldrig varit så nära att ge upp. Jag har aldrig velat sparka min hund tills han lyssnar som jag ville ikväll. Jag har aldrig brytit ihop så mycket som jag gjorde ikväll...
.
Kvällens valpkurs slutade med att kopplet var avslitet (!) och jag storgrät. Så kul tyckte jag att det var. Tårarna sprutade och jag ville bara gå hem. Gå hem och lämna kvar hunden där.
.
Tillslut slutade tårarna spruta, jag lyckades tigga till mig en cigarett och lugna ner mig lite. Hunden fick följa med hem igen, utan att jag strypt honom med kopplet (edit: det som fanns kvar av kopplet). Suck...
__________________________________________

Viktoria

6 kommentarer:

Åsa sa...

Inte kul när det är så :( Bara att bryta ihop å komma igen...
Hoppas ni har en kunnig instruktör som kan komma med råd som funkar på skrutten.
Kram

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer sa...

finaste du..önskar vi bode grannar..så kunde vi dricka te och sitta under filt just nu =)

hoppas du får en mycket bättre morgondag!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer sa...

plus att det ju är helgdag på torsdag så imorgon är onsdag både som lillelördag och fredag i ett typ =)
så vin är verkligen helrätt då =)

Lina sa...

Han är i den åldern då man som hundägare ibland kan undra vad man gett sig in på, men trägen vinner! Kämpa på. Håll er lite på avstånd på kursen så han får möjlighet att fokusera innan han börjar stressa upp sig av de andra hundarna. Och gå många lugna promenader med andra hundar, gärna i koppel. Hundarna komminucerar utan att hälsa nos mot näsa.

Ang kaffet så har vi min moster i bilen på vägen upp så vi har lovat att sträckköra. Men tack ändå! Kanske en liten promenad på söndag fm med hundarna beroende på när vi kommer iväg? Jag hör av mig här!

Emma sa...

Stackars, stackars dig! Men jag kan lugna dig med att du inte är ensam om att känna den där hopplösheten. Håll ut bara! :)

Sussie Ö. sa...

Ja, det kan vara jobbigt med dessa unga hundar! Men gör som Lina säger håll lite avstånd till de andra hundarna och vill han inte jobba ngt just då så gå iväg och gör ngt i fred från dom andra. Annars sätt dig på avstånd och sitt bara och titta på med busen..Sen kan du träna i avskildhet utan andra hundar med.