fredag, april 09, 2010

fröken impulsiv

Arbetskamraten Johanna hasplade ur sig idag att hon och Marielle hade bestämt något. Min första tanke var "OHH NEJ..." Johanna är söt som socker, men väldigt, väldigt impulsiv. Om hon kommit på en "superbra idé" så kan hon bestämt sig för att vi ska åka kanot ner för Niagarafallen iklädda en klänning av rosa wellpapp, eller något sådant. U get it, det finns lixom ingen hejd för hennes härliga impulsivitet.
Marielle och Johanna
.
Nu var det inte värre än att vi tydligen ska på afterwork nästa fredag, då de är min sista dag på arenan. Det var en bra idé, men jag hann bli lite rädd att fröken hade hittat på några dumheter. Men mat, vin och trevligt sällskap en fredagskväll känns väl allt annat än dumt?
__________________________________________
Viktoria

1 kommentar:

Emma sa...

Själv har jag överhuvudtaget svårt för amerikanska författare. Men det är många som älskar Lehanes böcker så jag borde kanske ge honom en chans. Får hoppas du har glömt mycket av boken då, annars är det väl risk att du blir besviken av filmen ... :)