tisdag, mars 23, 2010

i think i've paid more than my share

Snacka om att bli räddad av skramlet i fickan. Jag är nämligen värdelös på att ha småpengar till parkeringen. Åkte in på stan efter jobbet i eftermiddag, skulle "bara snabbspringa på H&M". Eller hur? Det blev en vända på Lindex och Glitter också, handla mat på ICA och småprata lite med pojkvännens kusin.
.
Det tog mer tid än de 15 minuter jag hade räknat med. Som vanligt. Det var bara tur att jag hittade en guldtia som jag petade i maskinen, förutom de tre kronorna jag planerat att stoppa i. Ångrade mig såfort jag stoppat i tian. Kändes onödigt, skulle ju bara vara på stan några minuter.
.
När jag kom tillbaka från mitt betydligt-längre-än-femton-minuters-shopping stod en parkeringsvakt och stirrade på min bil. Bilen (och jag) bara stirrade tillbaka. Ha!
.
Parkeringsvakterna vs. Racervolvon, 0 - 1 !
__________________________________________
Viktoria

Inga kommentarer: